mandag den 22. oktober 2007

Pitch Black - Pitch Black Law


"No doubt you don't know what it's about, you think you spit the game but the game spit you out"
...var en af linjerne jeg sad og nikkede smilende af, første gang jeg hørte DJ Premier bangeren "It's All Real", et af de hårdeste tracks jeg har hørt i årevis. Et track jeg synes var så gudedope, at jeg straks måtte købe hele albummet, fordi "det jo måtte være crazy dope". Da jeg så fik albummet, og smækkede det på anlægget, blev jeg en kende skuffet! Alle andre tracks end It's All Real er jo bare en undskyldning. En undskyldning for at kunne udgive nummeret på en cd. Så skulle de resterende 11 numre bare fyldes ud med junk. Ok, godt ord igen, "Got It Locked", som er Premos' andet bidrag, er også forholdsvis fed, men resten! Det er så komplet intetsigende, artigt, og "rigtigt", at det er til at brække sig over. Forstår i, det er som skidt ud af et samlebånd. Komplet standartiseret og ligegyldigt. Virkelig ærgerligt. Det der er ærgerligt er, at man endnu ikke kan købe "It's All Real" over iTunes, så man er mere eller mindre nødsaget til at købe hele albummet for at få nummeret. Jeg vil dertil også sige, at nummeret alene er alle pengene værd. Check den her (crazy fed) musikvideo:


2/6(alene pga. It's All Real)

Ingen kommentarer: