mandag den 19. marts 2012

LEFTOVERS2011


HipHopAnmeldelser & Ocean Prawns a/s præsenterer
LEFTOVERS2011

Nøøj hvor har jeg glædet mig til at kunne præsentere den her for jer! 
Det var virkelig "stort" for mig at udgive 2010'eren sidste år, men selvom 1'eren altid vil være ens "baby", så vil jeg med ærlighed i stemmen sige, at LEFTOVERS2011 er bedre og mere ambitiøs på alle leder og kanter.
Jeg har arbejdet på projektet i et halvt år, og næsten hele vejen igennem har jeg følt mig "My Super Sweet 16" -forkælet, for jeg har fået alt hvad jeg har peget på, med meget få undtagelser. Også numre, som jeg aldrig havde forestillet mig var mulige at få lov til at bruge. Det er fantastisk så langt man kommer ved at spørge pænt. 
LEFTOVERS2011 indeholder således både nogle af sidste års mere kendte undergrunds-hits som Evidences' DJ Premier banger "You" og Apathy's støvede hometown-anthem "Peace Connecticut", men i særdeleshed også nogle af 2011's forbigåede og oversete kunstnere som Sims, Otayo Dubb og Malcolm & Martin, der om nogen har gjort 2011 til et fantastisk hiphop år.
     Du kan altså få fem kvarters sublim hiphop fordelt på 19 unikke tracks, og det skal ikke koste dig en krone. Hvis du skaffer +1 ny fast læser til bloggen og like'r facebook-siden (begge gøres lige ude til højre), så er jeg mere end tilfreds. Når du har gjort det, sender du bare en mail til mig med navn og adresse, så sender jeg et fysisk eksemplar til dig. Kan det blive lettere?

Skriv til : 
jeppe_barslund@hotmail.com eller 
jeppebars@gmail.com

- Og jeg vil meget gerne høre hvad du synes om skiven, så når du har fået hørt den ordenligt igennem, skal du være mere end velkommen til at skrive en kommentar til indlægget og give din mening om mixtapet og projektet til kende. Jeg glæder mig til at høre hvad I synes om det.


LEFTOVERS2011 Traclist:

01. Zion I & The Grouch - Victorious People feat. Freeway & The R.O.D. Project
02. Toby - Sunshine Blues feat. Deacon the Villain
03. Reks - The Underdog
04. Sims - Sink & Syncopate
05. Theory Hazit - One For Jerome (Imperial Remix)
06. Otayo Dubb - Show You the Door feat. Sakima
07. Apathy - Peace Connecticut
08. Hassaan Mackey & Apollo Brown - Volume
09. Evidence - You
10. The Funk League - On & On feat. Sadat X
11. Malcolm & Martin - Ain't Seen Nothing Yet
12. Grieves - Falling From You
13. Marq Spekt & Kno - All Smiles (Plastic Mask)
14. Braille - DeepRest
15. Eligh & Amp Live - Ms. Meteor feat. Steve Knight
16. Theory Hazit & Toni Shift - Modern Marvels feat. Wildchild, Lightheaded & DJ Idull
17. Phonte - Who Loves You More feat. Eric Roberson
18. Doomtree - Team the Best Team
19. Blueprint - Welcome Home


Credits.
01. (A. Anderson, S. Gaines, C. Scoffern, L. Pridgen) Produceret af Amp Live. Taget fra albummet "Heroes in the Healing of a Nation" (Hard Boiled/ZandG Music 2011). 02. (T. Ganger, W. Polk II, A. Berg, J. Van Dijk) Produceret af Manifest Music. Taget fra EP'en "Evolutionary" (udgivet uden selskab, 2012 (nummeret udgivet som single i 2011)). 03. (C.I. Christie) Produceret af Blaze P. Taget fra albummet "R.E.K.S. (Rhythmatic Eternal King Supreme)" (Brick Records 2011). 04. (A. Sims, A. Bader) Produceret af Lazerbeak. Taget fra albummet "Bad Time Zoo" (Doomtree Records 2011). 05. (T. Washington, D. Walker) Produceret af Imperial. Eksklusivt Illect Recordings remix (Illect Recordings 2011). 06. (T. Muller, S. Williams, J. Boschetti, E. Strand) Produceret af CAV3. Taget fra albummet "Cold Piece of Work" (Beat Rock Music 2011). 07. (C. Bromley, E. Dewgarde, W. Dewgarde) Produceret af Da Beatminerz. Taget fra albummet "Honkey Kong" (Dirty Version Records 2011). 08. (H. Mackey, A. Brown) Produceret af Apollo Brown. Taget fra albummet "Daily Bread" (Mello Music Group 2011). 09. (M. Perretta, C. Martin) Produceret af DJ Premier. Taget fra albummet "Cats And Dogs" (Rhymesayers Entertainment 2011). 10. (Hugo, Soulbrother Suspect, D. Murphy) Produceret af The Funk League. Taget fra albummet "Funky As Usual" (Favorite Records 2012 (nummeret udgivet som single i 2011)). 11. (D. Jones, K. Lane, K. Hoffman) Produceret af DJ Revolution. Taget fra albummet "Life Doesn't Frighten Me" (Soul Spazm Records 2011). 12. (B. Laub, J. Karp) Produceret af Budo & Grieves. Taget fra albummet "Together/Apart" (Rhymesayers Entertainment 2011). 13. (M. Spekt, R. Wisler) Produceret af Kno. Taget fra albummet "Machete Vision" (QN5 Music 2011). 14. (B. Winchester, L.D. Griffin Jr.) Produceret af Symbolic "S1" One. Taget fra albummet "Native Lungs" (Humble Beast Records 2011). 15. (E. Nachowitz, A. Anderson, S. Knight) Produceret af Amp Live. Taget fra albummet "Therapy At 3" (Legendary Music/Live Up 2011). 16. (T. Washington, T. Shift, J. Brown, S. Herman, B. Winchester, M. Campbell, T. Pumphrey) Produceret af Toni Shift. Taget fra albummet "Modern Marvels" (Illect Recordings 2010 (nummeret udgivet som single i 2011)). 17. (P. Coleman, E. Roberson, E. Jones) Produceret af E. Jones. Taget fra albummet "Charity Starts At Home" (Foreign Exchange Music 2011). 18. (A. Sims, A. Bader, K. Smith, S. Alexander, M. Marquez, J. Samels, M. Wander) Produceret af Lazerbeak. Taget fra albummet "No Kings" (Doomtree Records 2011). 19. (A. Shepard) Produceret af Blueprint. Taget fra albummet "Adventures In Counter-Culture" (Rhymesayers Entertainment 2011)  

17 kommentarer:

Daniel B. sagde ...

Glæder mig til at høre det! og damn, ud af "alt" det jeg hører, er der faktisk få kunstnere/sange, som jeg har hørt.. big thumbs up (Y)

Rasmus sagde ...

Glæder mig også rigtig meget til at høre det, og du har virkelig formået at gøre det spændende - for den eneste jeg umiddelbart kender på den trackliste er Evidence!
Hvornår kan vi forvente at de lander i postkasserne cirka?

Anonym sagde ...

Jeg opdagede virkelig mange nye fantastiske rappere på LEFTOVERS2010. Det var en rigtig god samling.

Jeg kender ikke alt for mange fra LEFTOVERS2011, så forhåbentligt kan den gøre originalen kunsten efter. Selvom det er den svære efterfølger. :D

Glæder mig til at modtage og høre albummet igennem.

Anonym sagde ...

Hvor mange stjerner vil du selv give albummet Jeppe? Er vi oppe på 6 stjerner? Hehe :D

JeppE sagde ...

Jeg har jo et anmelder-princip der hedder, at opsamlinger ikke kan få topkarakter. Dertil er det nok også en smule narcissistisk at give karakter til sit eget produkt.

Når det så er sagt vil jeg sige, at alle de numre der er at finde på mixtapet er blevet valgt, fordi jeg elsker dem!! Så naturligvis synes jeg selv det er HAMRENDE fedt!!

Jeg tror jeg vil lade jer om at være smagsdommere og karakter-givere denne gang ;)

j

Jeppe.bakmand sagde ...

Har lige smidt den i anlægget, og den starter jo ud med et brag! Glæder mig til resten

Anonym sagde ...

Modtog den da je kom fra skole ved 11-tiden, den har kørt non-stop lige siden! Intronummeret er utrolig stærkt, fik gåsehud fra første sekund da skiven blev sat på. Virkelig et utrolig fantastisk stykke arbejde du har lavet her, Jeppe! Og til alle jer som ikke 'gider' skaffe skiven - som jo er gratis - jeg siger det en gang: let røven og kom igang, det er genialt. Numrene er ren guld, topklasse - og nye bekendtskaber hele vejen rundt, nærmest. Man skulle være et skarn hvis man ikke fik fingrene i den her skive.
Kan slet ikke give dig nok credit Jeppe, det er helt vildt, jeg er helt ekstatisk over den. Et års venten værd, no doubt! Så, for jeres egen og Jeppes skyld, skaf jer den cd, det er alle 0 kroner værd, ville med glæde have betalt for den her skive!

Keep up the good work, bedste danske anmelder-blog out there, uden tvivl!
-Mads

Anonym sagde ...

Har haft skiven kørende i bilen imellem diverse gøremål i dag. Jeg kan konstatere at det har været med et smil på læben og et glad sind til følge. Props for det arb. og initiativ der er blevet lagt i projektet.

Anonym sagde ...

CD modtaget, og er meget glad!

Fremragende CD-intet mindre.

Tak for den Jeppe:)

Esben sagde ...

Fantastisk cd - intet mindre

Og endda et nydeligt cover

Carl Damgaard sagde ...

Jeppe har engang sagt, tror det var ved en kanye plade, at da man hørte musikken, var alt andet musik ligegyldigt....og sådan har man det efter at have hørt Leftovers2011

Anonym sagde ...

læser med høje forventninger modtager Leftovers2011
læser sætter pladen på
læser har siden da ikke hørt andet
læser meget meget MEGET tilfreds og pladen har levet 300% op til forventningerne

Maria Sangild sagde ...

Super fed plade!! Virkelig lækkert sat sammen, og alt for meget godt musik jeg var gået glip af inden jeg hørte den!
Vil glæde mig til en evt. LEFTOVERS2012 (Y)

Anonym sagde ...

God kompilation. Jeg kan særligt godt lide Eligh og Amp Live's bidrag bl.a. Albummet skal helt sikkert høres igennem flere gange endnu.

Steffen sagde ...

Genialt :D Glæder mig til at høre skiven!

Nikolaj sagde ...

Så fik jeg endelig hørt pladen igennem fra start til slut, og må opfordre dig til, at klappe dig selv på skulderen Jeppe..! Numrene komplimenterer virkelig hinanden rigtig godt og en god håndfuld jeg slet ikke havde hørt før, hvilket er dejligt :)

Blir helt klart den 3. vigtigste ting at have med på stranden til sommer, efter badetøj og boomblaster.. (Ja, før håndklæde, that good!)

BTW; lækkert med så mange nye anmeldelser for nyligt. Keep it up! :D

Brygwald sagde ...

Har endelig ikke så meget, at sige som ikke allerede er sagt :-) Super fed samling! Virkelig kvalitet hele vejen igennem!

Du skal vide, at vi (eller i hvert fald mig) værdsætter dit arbejde og har forståelse for den store indsats du har lavet for at stykke denne fantastiske cd sammen :-)

Jeg gir en øl hvis du kommer til Århus :)

kram