torsdag den 3. marts 2011

Jeppe Barslund Præsenterer - LEFTOVERS2010



- UDGÅET -

Kære læsere - det er med stolthed at jeg endelig kan præsentere mixtape/kompilationen 'LEFTOVERS2010' for jer!


- Dette er første udgivelse i LEFTOVERS-serien, som efter planen kommer til at se én udgivelse årligt. LEFTOVERS er en mixtape/kompilation i bedste årsopsamlings-stil, bare i undergrundsformat. Min mission med udgivelsen er - som det altid har været med bloggen her - at sprede ordet om alt det gode undergrunds hip hop, som jeg så inderligt gerne vil have, at alle skal have muligheden for at opleve. LEFTOVERS2010 er derfor fyldt med (noget af) alt det bedste undergrunds hip hop fra Amerika, der blev udgivet sidste år, som jeg frygter er gået forbi folks hoveder. Og jeg tør godt garantere, at der er noget for enhver smag herpå. Uanset om man er til mørk og rå hiphop, depressive beretninger fra det gustne gadehjørne, opløftende grooves, velfortalte historier, braggadocio rap, socialbevidst lyrik, kærligheds oder eller hiphop man bare kan læne sig tilbage og nyde, så er det at finde på LEFTOVERS2010. Jeg har brugt godt og vel et halvt år på at sammensætte denne udgivelse, og der er ingen tvivl om, at dette projekt er det mest ambitiøse jeg har kastet mig ud i, i min tid som anmelder, blogger og hiphop-journalist. Jeg glæder mig derfor også som et lille barn til at dele det med jer og høre hvad i synes om det. Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at anmelde min egen udgivelse, men jeg ville elske at høre jeres mening om den.


Og hvordan får man så fingrene i LEFTOVERS2010?

- Det er simpelthen såre enkelt, og det koster dig ikke så meget som skyggen af en krone! Det eneste du skal gøre er at skaffe mig 2 faste læsere til bloggen - er du ikke selv tilmeldt endnu tæller du selvfølgelig som den ene. Når det er gjort sender du bare en mail til...


jeppe_barslund@hotmail.com


...med navn og adresse, og så er der et eksemplar af LEFTOVERS2010 på vej. Udgivelsen er udelukkende tilgængelig i fysisk cd-format (en lækker lille "mini lp" sag!), da jeg personligt holder meget af æstetikken deri. Det er også muligt at hente et eksemplar i følgende butikker:

Drop Dead - Larsbjørnsstræde 16, 1454 Kbh K UDGÅET
Flavour
- Skindergade 19, 1159 Kbh K UDGÅET
Paragraffen
- Vestergade 14, 1456 Kbh K UDGÅET


LEFTOVERS2010 Tracklist:

01)
Blue Scholars : Lumière
02)
2 Hungry Bros & 8thW1 : Everyday
03)
Homeboy Sandman : Being Haved
04)
Blame One : Its A Stick Up
05)
Celph Titled & Buckwild : The Deal Maker
06)
Qwel & Maker : Pitching Pennies
07)
JustMe : The Prodigal feat. Deacon the Villain
08)
KVBeats : Ambitions Of A Writer feat. Chaundon
09)
PackFM : I F*cking Hate Rappers
10)
Kno : Not At the End feat. Tunji
11)
Shad : Rose Garden feat. Lisa Lobsinger
12)
Air 2 A Bird : New York: Day 1
13)
Exile : Love Line feat. Blu
14)
Dirty Circus : Drama Free
15)
Kinetics & One Love : Sign Language feat. Wynter Gordon
16)
2pak : Driftin'
17)
Deacon the Villain & Sheisty Khrist : Chevrolet Doors feat. Mino Slick
18)
Macklemore & Ryan Lewis : Otherside (Ryan Lewis Remix) feat. Fences- Her er der blevet skrevet om LEFTOVERS2010:

DubCNN (link)
SpolOp (link)
Wordonthestreet.dk / wots.dk (link)
rapspot.dk (link)
Goombay.dk (link)


Jeg glæder mig helt vildt meget til at høre hvad i synes om det, og jeg håber at der er rigtig mange af jer der får checket det ud. Love love.



- Jeppe Barslund

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LEFTOVERS FROM LEFTOVERS (!)
Jeg har lavet en YouTube playlist over de numre som jeg mægtig gerne ville have haft med på Leftovers2010, men som ikke blev clearet. Nogen af dem er jeg næsten glad for ikke kom med, men andre er jeg, undskyld mit franske, satme ærlig over ikke kom med. Check dem ud her.

29 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er der ændret i produktionen eller det sammensætningen af nr. der er dit bidrag. :-)

maja lau sagde ...

Knivskarp idé og meget meget smagfuldt udvalg!

JeppE sagde ...

Det er sammensætningen af numrene der er mit bidrag (og den omfattende jagt på kunstnerne og deres rettigheder der ligger deri) :D

# 17, "Chevrolet Doors", er ændret en smule fra originalen, da den fader over i et skit på pladen, så Deacon the Villain har omstruktureret outroen eksklusivt til LEFTOVERS2010

@Maja - Mange tak! Dejlig kommentar at få

/Jeppe

Neslom sagde ...

Lækker mix. En rigtig chill cd. Helt klart nogle cder jeg skal have købt efter at have hørt de her små smagsprøver.

Jeg siger mange tak

JeppE sagde ...

Dejligt at høre :D

Jeppe.bakmand sagde ...

er i gang med at høre den igennem nu, og hvor er det bare lækkert indtil videre!

JeppE sagde ...

^^ Like!

:D

Anonym sagde ...

Enig, det er sindssygt fedt, og jeg skal helst sikkert have tjekket op på nogle udgivelser!

- maja lau

Anonym sagde ...

Hvad er grunden til at du gider at brænde cd'er til folk? Hvorfor uploader du det ikke?

JeppE sagde ...

Nu er det jo ikke sådan et skummelt foretagende, hvor jeg sidder og brænder hver enkelt cd alene, - 'LEFTOVERS2010' er blevet fremstillet professionelt i 200 eksemplarer af DanCD, så man bestiller en lækker lille udgivelse, der har været igennem ncb, og som derfor er totalt legal.

Jeg holder selv meget af fysiske udgivelser, og jeg synes det ville være for nemt bare et smække sangene op som en zip-komprimeret mappe.
Nu har jeg jo brugt meget lang tid på det her, og i mine øjne ville det være lidt af et antiklimaks hvis de bare havnede på nettet som en samling mp3'er.

This is how it's done right - i min bog :D

Jeppe

Unknown sagde ...

Min mail adresse er: sonnyrj@hotmail.com

Det er da fedt at der er flere tilbage :D Fedt koncept!

Spip sagde ...

og min er : email2spip@gmail.com og er megaspændt på at høre "skiven" 8-)

Anonym sagde ...

Så modtog jeg Leftovers2010 i går, og det er da egentlig rigtig rigtig lækkert! nice work Jeppe:)

JeppE sagde ...

Perfekt Siri!

Tell your friends :D

j

søren sagde ...

Sweet CD, genial idé og koncept. Har hørt den på repeat den seneste uge siden mig og min postmand blev rigtig gode venner!
Sindsygt godt initiativ Jeppe, den havde jeg sgu ikke set komme i det ganske danske land.
Mad probs for et fænomenalt mixtape! - og i det hele taget en genial blog.

Peace out

Daniel B sagde ...

Kan kun være enig med alle oven over mig. En virkelig fed lille skive, som har åbnet mine egne øjne for adskillige nye kunstnere, og egentlig bare samlet 18 små perler.

Venter spændt på 2011 udgaven!

Jeppe.bakmand sagde ...

Alt, alt for fed skive. En rigtig øjenåbner, både angående kunstnere og enkeltnumre.

Især thumbs up til du virkelig har gjort noget ud af at finde de helt ukendte perler - har langt fra kunne finde alle sammen på youtube, når jeg ville vise dem til mine venner :)

Anonym sagde ...

Fed skive. Kan absolut anbefales. Køb køb køb.

Thomas

Anonym sagde ...

Super fed ide og cd.
Tror jeg sidenhen har købt 5-6 af de albums, der har et nummer featured på cd'en. For min skyld behøver du heller ikke at medbringe et nummer med Shad igen, da jeg til den tid sandsynligvis allerede vil eje hele albummet, den er taget fra. hehe :) Han er super fed.

Glæder mig allerede til Leftovers 2011 udgivelsen.

Anonym sagde ...

Efter jeg har fået hørt det igennem lidt mere( har haft leftovers i ca 1 måned nu) er jeg blevet mere og mere glad for det! Kenetics ft One Love - Sign language er et at mit yndlingstrack efterfulgt af Blame One - It's a Stick up. Der er numre til et hvert humør og helt sikkert en masse albums der skal kigges nærmere på! Det er sgu gennemført og alt alt for lækkert Jeppe! glæder mig meget til 2011 udgaven!:):)

Abi sagde ...

Flot CD og stærkt initiativ. Ikke alle numre fangede mig men nogle gjorde (meget) og det var det hele værd. Mange tak for den lækre inspiration. 5 af de høje

Karina sagde ...

Først og fremmest, Jeppe, skal du ha' et kæmpe klap på skulderen for den her skive og alt det arbejde du har lagt i den!

Synes det er helt fantastisk at få en opsamling af numre jeg ikke har hørt før og så endda finde det yderst interessant og super inspirerende. Man bliver træt af alle de opsamlinger der er proppet med det musik der spilles alle vegne og som man har hørt frivilligt og ikke mindst ufrivilligt i løbet af året, så det er et frisk pust med denne samling.

Vil giver alle jer andre ret, der er virkelig noget for enhver smag og til et hvert humør! Det kræver sgu' en efterfølger! Jeg vil fortsætte med at starte dagen med 'The Prodigal' og resten af pladen og cykle på arbejde i godt humør!!

Anonym sagde ...

Rigtig fedt og gennemført! fantastisk idé! ville da helst ikke se at leftovers2011 ikke blev til noget! ja det ville faktisk næsten kunne betegnes som sørgeligt! fedt at du vil bruge så meget tid på at finde så dejlige musikalske perler! kan ikke sige andet end: fantastisk arbejde jeppe! helt igennem fantastisk!!!

Anonym sagde ...

Fedt fedt mixtape! Keep'em coming:)

Rasmus sagde ...

Hej Jeppe, er det stadig muligt, at få fat på Leftovers 2010? :-)

JeppE sagde ...

Ja det er Rasmus. De er godt nok ved at være "udgået", men smid mig endelig en mail med adresse, så finder vi ud af det

J.

Anonym sagde ...

Hvordan ser det ud med leftovers2011?? :)

JeppE sagde ...

Det ser sådan set både godt og skidt ud.
- Godt fordi at listen over bekræftede numre allerede er så latterlig sprød!!! LEFTOVERS2010 er min baby, men jeg føler allerede at 11'eren er (langt!) bedre.
Til gengæld lidt skidt fordi jeg stadig ikke har fundet pengene til udgivelsen....

Mads sagde ...

Simpelthen for fed en skive, det er fantastisk! Elsker den måde du åbner det på med Lumiére, den giver en virkelig fed åbning. Lækkert valg af tracks, der er nogle herlige skæringer derpå, især drengene fra CunninLynguists' værk er smukt! Keep up the good work, kan anbefale den her til alle - og ser frem til 11'eren :D
Mads.