onsdag den 8. juni 2016

Alltta - "Touch Down Pt. 1"


Det var kun lige med nød og næppe, at jeg nåede at skrive om Alltta's nye samarbejde og deres første udspil "Connery", før de er klar med endnu et nummer, samt flere detaljer om deres kommende plade. Mr. J. Medeiros, der er rapperen i duoen, skriver, at Alltta står for A Little Lower Than the Angels og at deres plade, The Upper Hand, er sat til udgivelse til efteråret. Hvor "Connery" var en forsmag på samarbejdet er "Touch Down Pt. 1" det første reelle udspil fra pladen. Et udspil, der, skal jeg være ærlig, ikke overvælder mig i samme grad som "Connery". Det er solidt, bestemt, men 20Syl's beat synes at dø lidt hen, hen imod slutningen grundet manglende variation, og Mr. J. Medeiros' rap og sang er lidt løst skruet sammen. Ikke lyrisk, men måden hvorpå de små pseudo-omkvæd og rap-delene er kædet sammen, synes ikke fuldkommen gennemtænkt. Det er i hvert fald mit umiddelbare syn på sagen. Men giv det en lytter her og vurder selv.

"I’m floating by your side /
On a paper plane I ride /
And we touched down"

- Jeppe Due Barslund

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg ikke helt med på din kritik af sammenhængen mellem omkvæd og tekst. Lyrisk ser jeg sammenhængen som tydelig og indholdet ganske nydelig skruet sammen faktisk. En klar rød tråd til hovedtemaet i teksten og musikalsk synes jeg egentlig også det bryder meget godt med rap-delens lidt opskruede tempo (er det bare mig eller lyder han temmelig meget som Kendrick på dettte nummer). 20syl forår deslige i min optik at gøre overgangen ganske harmonisk via sit lydbillede. Men smag og behag. Og gudskelov da for det.