torsdag den 29. september 2011

'5 STÆRKE FRA. . . . .' feat. 9th Wonder

*PARENTES START*
- Se, i forhold til mit "Hvad ville I sige til at. . . . ." -indlæg, som jeg postede for ikke så længe siden, hvor jeg bad jer om at tage stilling til ideen om nye tiltag på bloggen her, - så er dette et eksempel på et indlæg eller en feature, som jeg muligvis kunne finde på at udvidde med.
Nu har jeg lige anmeldt 9th Wonders The Wonder Years, så i forlængelse af den anmeldelse synes jeg det kunne være fedt at give et bud - her mit bud - på fem stærke 9th Wonder beats fra kataloget. Min kammerat Jacques har (vist nok) en J-Live anmeldelse undervejs, og der kunne det på samme måde være fedt med en ekstra J-Live feature, med udvalgte J-Live numre.
Eller er det bare mig? Hvad synes I? Giv endelig jeres mening til kende i kommentarerne.
*PARENTES SLUT*


Dette er ikke nødvendigvis mine ultimative favoritter fra 9th Wonder, men bestemt fem produktioner, der ligger helt oppe i toppen. Værsgo' at nyd'.

Little Brother - "Lovin' It" feat. Joe Scudda
Fra gruppens The Mistrell Show (2005), der rummer adskille fantastiske beats fra 9th



Skyzoo - "Under Pressure"
Fra Brooklyn rapperens The Salvation (2009)



Strange Fruit Project - "Special" feat. Thesis
Fra deres The Healing (2006)



Median - "Collage"
Fra Medians uretfærdigt oversete Median's Relief (2007)



Murs & 9th Wonder - "Silly Girl" feat. Joe Scudda
Fra duoens andet album Murrays Revenge (2006)



- Jeppe Barslund

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Måske er jeg tungnem, men hvad det helt præcis at det nye tema kommer til at være?
Jeg synes at det virker meget løst hvad det egentlig kommer til at indebære?
Hvis det "bare" er en fem videoer fra en eller anden, hvorfor så ikke lave en youtube-kanal, hvor du laver playlister, som hænger sammen med anmeldelserne?

JeppE sagde ...

Faktisk ikke en helt dum idé du kommer med der....

Jeg tror måske bare ikke at der er lige så mange læsere der ville gide at følge linket til youtube, fremfor at få dem serveret direkte. I could be wrong...?

Men ang. "nyt tema": det kommer der ikke til at være. Anmeldelser vil altid forblive hoved-temaet på bloggen, jeg ville bare åbne op for lidt flere muligheder, så alt ikke behøver at blive serveret i form af en anmeldelse.

Men der bliver stadig tænkt over tingene her på "redaktionen"...

j

StefN sagde ...

Det her er helt klart et godt tiltag på bloggen, hvis du spørger mig.. Jeg elsker lister med folks "Must-hear"-tracks.. Super fedt.

Jeg er totalt ned med 9th Wonder. Han er helt på Kanye West-niveau hvad angår samplekunst.. Han kan lave alt soulmusik til totalt Hip-Hop-guld.. Det er bare lidt ærgerligt, at det føles som om han aldrig rigtig kommer nogen vegne med det, hvis det forstås, hvad jeg mener..

Synes dog at du mangler "I See Now" med Consequence og Kanye West, men man kan jo ikke have alt det gode med og måske er det også bedre, at du går efter noget af det mere ukendte.

PS: J. Cole's nye skive er en must-anmeldelse.. (Jeg er helt vild med den) ..

JeppE sagde ...

"How she order all that food and a motherfucking diet coke!?"

StefN - jeg elsker også den sang!! Humoren er second to none på det nummer, og ja, 9th's beat er perfekt. Men som du selv siger; det ligger nok i den mere kendte ende, og der synes jeg jo det er sjovere at hive nogle af de mindre kendte frem.

Jeg kigger på J. Cole, skal lige have Ev igennem maskineriet først.

j