tirsdag den 30. august 2011

D'Artcore - "Still Good" (Track Review)



Fik i nogensinde hørt den her....?

Det er en bitter realitet, men efteråret er ved at gøre sin entré i det danske land. Nu er jeg dog ikke én, der bliver deprimeret af kulde, regn og sne, for der er altid hjælpemidler og redskaber lige ved hånden, der kan hjælpe på humøret. D'artcore's "Still Good" er et sådan.

D'Artcore er en dansk hiphop duo, der består af produceren Exampler og rapperen Dialecs, der leverer sine linjer igennem det engelske sprog. De er vanvittigt dygtige, og deres andet album, The Mixture of Mutinous Ingredients, står for mig som et af de bedst producerede danske rap-albums nogensinde. Det er electronic, det er soul, det er boom-bap, det er alt muligt, men vigtigst af alt er det ovenud mageløst. Jeg husker tydeligt den dag jeg fik tilsendt udgivelsen for to år siden; jeg havde ingen idé om hvem de var, men efter én gennemlytning var jeg fan. Jeg anmeldte den for rap-game, det gamle wots, og noget af det sidste jeg skriver i anmeldelsen, om nummeret "Still Good", var: "Afslutningsnummeret "Still Good" har med rekordfart sneget sig op på andenpladsen ved "flest antal afspilninger" i mit iTunes". Nu, to år efter, ligger den stadig top 3. Og grunden til dette er såre enkel: det er et fantastisk lækkert nummer, der gør én glad i låget med det vuns! Man kan ikke andet end at smile og rykke med nakken når det nummer flyder ud af højtalerne. Så lad os ikke spilde tiden, let's go!



"
Alright
On behalf of D'Artcore, that is Exampler and myself
We'd like to thank ya'll for tunin' in to The Mixture of Mutinous Ingredients

So good, oh it's really good!

All my freedom fighters let me see you fight
We need your lighters up to help y'all see the light
Okay, one two, one two check it
Dialecs and Exampler 'bout to reck it with this D'Artcore record
(Yup, you said it)
I've said it before and I'll say it again
The method is core the art is tellin' a friend
What you meant, what you mean, what to expect and where to begin
You need to do like we do and start like and love
Just chill out have a brew and lighten up
Start a million dollar coorperation like Microsoft
But who'm I kiddin'?
I'm just naughty by nature 'cause it's written in my kiddin'
And this goes out to all you critics I hope you sit and listen
Yo, I hope you sit at home and motherfucking listen!

All the pimps
All the players
All the haters
The producers
Freestyling rappers
And all my motherfucking MC's
All the ladies
All the honey's
Let's not forget the women
Graffiti writers
Bicycle riders
And all the motherfucking poets
"


Se - hjalp det ikke på humøret?
Hvis du er nede med det her nummer, som jeg går stærkt ud fra at du er - så køb resten, for det er virkelig et suverænt album. Læs evt. også wots-anmeldelsen HER.


Hent via Run For Cover

- Jeppe Barslund

Ingen kommentarer: