søndag den 27. marts 2016

Leftovers: kampen mod nøglehuls-mentaliteten


Til dig, der ikke helt ved hvad alt det her Leftovers-kampagne-halløj helt præcist går ud på, læs med her.

Det slog mig nemlig lige, at al denne råben op og opfordren til støtte måske har været i en meget intern og indspist tone, som om at det er en selvfølgelighed, at alle ved hvad der er tale om. Det er sikkert langt fra tilfældet. Måske er du kommet til her for nylig, måske er Leftovers-projektet gået din næse forbi, måske noget tredje eller fjerde. Hvorom alting er følger her en tydelig forklaring af projektet, samt en begrundelse for, hvorfor jeg synes DU skal bidrage til det.

"Musik du ikke kender men elsker" 
- Per Vers om Leftovers-opsamlingerne.

Du kender sikkert en opsamlings-udgivelse som 'More Music', hvor man én gang om året kan købe alle det forgange års største hits, samlet på én udgivelse, så man igen-igen-igen kan høre al den musik, radioerne allerede har overspillet til døde i løbet af året.

Men hvad med alle dem, der ikke er blevet spillet i radioen i løbet af året? Dem, der hverken er kendte, mainstream eller kommercielle nok til at blive inviteret ind i radio og TV? De små ildsjæle, der ikke laver musik pga. af penge eller youtube-views, men af kærlighed til kunstformen og håndværket. Hvem skal tale deres sag?

- Det har jeg valgt at gøre med mit 'Leftovers' -projekt. Her samler jeg de kunstnere, der i min optik har udgivet det bedste musik i løbet af året der er gået, men som stort set ingen kender eller har hørt.

Det her handler ikke om, at det musik man hører i radioen er dårligt; der er masser god musik i radioen - det handler om, at radioens udvalg er latterligt begrænset. Det eneste de tilbyder er reelt set et lille kig ind af nøglehullet. Jeg opfordrer til, at man sparker døren op og går på opdagelse i en stor og forunderlig verden af musik. Dét er ideen bag Leftovers.

Genren er hiphop, indholdet ufattelig alsidigt og kvaliteten skyhøj.

Jeg håber I vil støtte mig i min mission om at "tage kampen op" imod denne nøglehuls-mentalitet, og hjælpe mig med at sparke døren op og hjælpe en masse mennesker med at få udvidet deres horisont.

Ingen kommentarer: